Σοκάρουν τα στοιχεία νέας μελέτης του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου Ασφάλειας Μεταφορών και σύμφωνα με αυτά ο ρυθμός μείωσης των θυμάτων τροχαίων μεταξύ πεζών και ποδηλατών είναι οκτώ φορές πιο αργός σε σχέση με τους επιβαίνοντες σε μηχανοκίνητα οχήματα.
Συγκεκριμένα τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι τουλάχιστον 51.300 πεζοί και 19.450 ποδηλάτες σκοτώθηκαν στους δρόμους της ΕΕ μεταξύ του 2010 και του 2018. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι ενώ οι θάνατοι στους επιβαίνοντες σε μηχανοκίνητα οχήματα μειώθηκαν κατά μέσο όρο κατά 3,1% ετησίως κατά την περίοδο αυτή, σε πεζούς και ποδηλάτες η αντίστοιχη κατά μέσο όρο ετήσια μείωση ήταν μόλις 0,4% – οκτώ φορές πιο αργή.
Η αργή μείωση των θανάτων από ποδηλάτες αντικατοπτρίζει τόσο την αύξηση των επιπέδων ποδηλασίας σε πολλές χώρες της ΕΕ, όσο και την αποτυχία της ΕΕ, πολλών κυβερνήσεων, τοπικών αρχών και κατασκευαστών αυτοκινήτων να επενδύσουν περισσότερο σε μέτρα προστασίας των ευάλωτων χρηστών των δρόμων. Το θέμα γίνεται όλο και πιο σοβαρό καθώς είναι απαραίτητο οι αειφόροι τρόποι μεταφοράς, όπως το περπάτημα και η ποδηλασία, να γίνουν πολύ πιο ασφαλείς.
Οι θάνατοι στους πεζούς και τους ποδηλάτες, τους πιο ευάλωτους χρήστες του οδικού δικτύου, αντιπροσώπευαν το 20% του συνόλου των θανάτων που σημειώθηκαν στην ΕΕ το 2018. Το 99% των θανάτων πεζών και το 83% των θανάτων ποδηλατών που καταγράφηκαν οφείλονται σε σύγκρουση με αυτοκίνητο. Αυτές οι ομάδες είναι, κατά πολύ, οι λιγότερο πιθανό να βλάψουν άλλους χρήστες του οδικού δικτύου.
Η έρευνα αποκάλυψε ότι οι μισοί από τους ποδηλάτες και τους πεζούς που πεθαίνουν στους δρόμους της ΕΕ είναι άνω των 65 ετών. Οι ηλικιωμένοι είναι πιο «εύθραυστοι» και λιγότερο ικανοί να ανακάμψουν από σοβαρούς τραυματισμούς. Ωστόσο, ο γηράσκων πληθυσμός της Ευρώπης πρέπει να παραμείνει ενεργός και κινητικός για λόγους υγείας και ευημερίας. Το ETSC αναφέρει ότι η πρόκληση είναι να βελτιωθεί η ασφάλεια κατά το περπάτημα ή την ποδηλασία, ιδιαίτερα για ομάδες υψηλού κινδύνου όπως οι ηλικιωμένοι και τα παιδιά.
Η έκθεση συνιστά να εφαρμοστεί μια ιεραρχία για τον πολεοδομικό σχεδιασμό που δίνει προτεραιότητα στο περπάτημα, το ποδήλατο και τις δημόσιες συγκοινωνίες αντί για ιδιωτική χρήση αυτοκινήτων, καθώς και εφαρμοστούν τα όρια των 30 χλμ./ώρα σε περιοχές με υψηλά επίπεδα πεζοπορίας και ποδηλασίας. Οι συντάκτες καλούν επίσης την ΕΕ να διοχετεύσει κονδύλια σε βελτιώσεις της οδικής ασφάλειας, όπως είναι οι τροποποιήσεις υποδομής που απαιτούνται για την υποστήριξη ασφαλέστερων δρόμων της πόλης και να παρουσιάσουν μια στρατηγική για ασφαλή ενεργή κινητικότητα.
Δείτε και τους διαδραστικούς πίνακες με τα στοιχεία
Το ETSC επιθυμεί επίσης τη βελτίωση της συλλογής δεδομένων, καθώς πολλοί θάνατοι και σοβαροί τραυματισμοί από τους ποδηλάτες και τους πεζούς εξακολουθούν να μην έχουν καταγραφεί, καθώς και τους βασικούς δείκτες απόδοσης για την παρακολούθηση της προόδου σε ολόκληρη την ΕΕ όσον αφορά τη βελτίωση της ασφάλειας για αυτές τις ομάδες.
H Quality & Safety Ltd έχει πιστοποιηθεί με ISO 9001:2015 και ISO 39001:2012 από την TUV NORD και έχει διαπιστευθεί από κορυφαίους Ευρωπαϊκούς Οργανισμούς Οδικής Ασφάλειας, όπως:
Από την IAM Drive & Survive(UK) ως επίσημο εκπαιδευτικό κέντρο για τη Νότια Ευρώπη
Από την Test and Training (Austria) για την παροχή του εκπαιδευτικού προγράμματος Anti-Skid/Anti-Rollover
Από την MAN για την παροχή του εκπαιδευτικού προγράμματος «PROFIDRIVE»– ασφαλούς και οικονομικής οδήγησης
Από την MPQC UK (Mineral Products Qualification Council) για την παροχή εκπαιδευτικών προγραμμάτων για χειριστές μηχανημάτων έργου
Επίσης, είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Χάρτας Οδικής Ασφάλειας και του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας Πάνος Μυλωνάς.